• Dariusz Dobrzyniecki

Od opowieści do osobistej marki menadżera


Do niedawna storytelling kojarzyliśmy głównie ze światem scenarzystów filmowych i pisarzy, dla których jest on podstawą pracy nad fabułą, postaciami i ich perypetiami. Potem techniki narracyjne oraz historie dotyczące marki wkradły się do świata marketingu. Dziś ciężko znaleźć duży brand, który nie ma swojej story.

Co to jednak ma wspólnego z marką menadżera? Otóż całkiem sporo.

Tak jak każda firma dbająca o swój wizerunek, tak też szanujący się menadżer, dbający o rozwój zawodowej kariery, powinien świadomie kreować swoją osobistą markę. Jak jednak robić to skutecznie? Generalnie budowanie marki to nic innego jak kreowanie pewnych skojarzeń – głównie z naszymi cechami charakteru oraz osiągnięciami. Kłopot w tym, że jeśli będziemy mówili o sobie wprost to raczej ludzi do siebie zrazimy, niż przekonamy. Jeśli ktoś na przykład powie, że jest wizjonerem, zdeterminowanym we wdrażaniu wizji w życie, przebojowym i charyzmatycznym liderem, za którym podążają ludzie obdarzający go zaufaniem, to co pomyślisz sobie o tej osobie? Budzi to skojarzenia pozytywne i zaufanie czy raczej nieufność a może nawet niechęć? Dlatego promowanie przymiotów swojego charakter jest tak trudne.

Druga platforma budowania swojej osobistej marki to osiągnięcia. Na koniec projektu staramy się przygotować dobre case study. Nie wszystkim się to udaje, bo napisać case study nie jest wcale łatwo. Co gorsza, ze względu na to, że przeważnie jest to bardzo nudna lektura, niewiele osób je przeczyta. Kluczowe jednak jest to, że aby takie case study powstało to menadżer najpierw powinien osiągnąć jakiś sukces, którym będzie się mógł po prostu pochwalić. Ale to już osobny temat, który poruszę już niebawem.

Co to ma wspólnego ze storytellingiem? W każdym z w/w przypadków moglibyśmy się posłużyć trafnie dobraną anegdotą, historią obrazującą nasze cechy charakteru czy opisującą nasze sukcesy. Jeśli chcesz opanować umiejętność ich tworzenia zapraszam do udziału w programie „Storytelling for Leaders”.

#storytelling #personalbranding

8 wyświetleń0 komentarzy