• Dariusz Dobrzyniecki

Chcesz sprawić, by odbiorcy Twoich komunikatów pozostali sceptyczni i niezaangażowani oraz by błyska


Gdy komunikujesz strategię firmy lub departamentu, kolejną zmianę, tudzież przekazujesz inną ważną informację możesz sprawić, stosując się do poniższego schematu, że ludzie będą krytyczni i sceptyczni wobec Ciebie i Twojego pomysłu, a przede wszystkim szybko o nim zapomną i będą działać tak jak dotychczas.

Jeśli chcesz takiego właśnie efektu to zastosuj poniższy proces:

  1. Przygotuj prezentację opisującą konkretnie CO i JAK ma być zrobione.

  2. Przygotuj mocne dane uzasadniające projekt - wykresy i dane liczbowe będą bardzo skuteczne w realizacji Twojego zamierzenia - opowieści o emocjach zostaw na urodziny u cioci lub babci.

  3. Zadbaj o obrazy - zleć zewnętrznej agencji przygotowanie ładnego opakowania Twojego PowerPoint’a.

  4. Rozpocznij swoje wystąpienie bez zbędnych ceregieli - przedstaw się i powiedz jaką pełnisz funkcję - aby Ci, którzy nie wiedzą, dowiedzieli się, a pozostali przypomnieli sobie z kim mają do czynienia. Przedstaw swoją ścieżkę kariery i kluczowe osiągnięcia.

  5. Używaj mądrze brzmiących i trudnych do zrozumienia sformułowań - im mniej zrozumiałych tym lepiej. Niech Twoje wystąpienie sprawia wrażenie takiego, nad którym pracował sztab tęgich umysłów z armią najdroższych doradców.

  6. Nie daj ludziom zasnąć - to ma być show - używaj teatralnych gestów i pracuj z głosem tak, aby kluczowe momenty dzwoniły ludziom w uszach, jak echo, przez kilka godzin po zakończeniu.

  7. Nie wspominaj o wcześniejszych trudności czy co gorsza porażkach - nie możesz sam siać defetyzmu i podważać swojego autorytetu. Ignoruj je! A, gdy ludzie będą się o nie pytali, zmień temat.

  8. Na koniec wręcz solidne case study, które udowodni, że podobny projekt odniósł sukces gdzie indziej. Ale nich to będzie na tyle opasłe, aby nikt nie był w stanie przebrnąć do końca.

  9. Zero pytań - mogą Cię zapędzić w kozi róg - lepiej pokaż kto tu rządzi - powiedz, że tak ma być i koniec.

  10. W zamian za to pokaż jak skrupulatnie będziesz kontrolował postępy i jakie kary przewidujesz za niesubordynację.

Gdy rozmawiam z uczestnikami korporacyjnych konferencji o ich doświadczeniach, reakcjach i refleksjach, to pojawia mi się przed oczami smutny obraz człowieka uwięzionego w zamkniętym pomieszczeniu, zmuszonego do siedzenia i obserwowania ludzi, którzy się pojawiają przed jego oczami, którzy coś mówią, tyle, że trudno ich zrozumieć i zapamiętać na dłużej, niż kilka chwil, człowieka znudzonego i w konsekwencji apatycznego, czekającego na to, aż to się w końcu skończy. Ten obraz coś mi przypomina...

A Tobie z czym się kojarzy?

Wiec zastanów się czy naprawdę chcesz osiągnąć taki efekt przemawiając na konferencji lub prezentacji, robiąc zebranie zespołu lub po prostu rozmawiając z pracownikami, szefem, kolegami, partnerami biznesowymi? Jeśli nie, to zastanów się, które z w/w elementów pojawiają się podczas prowadzonych przez Ciebie spotkań, prezentacji lub nieformalnych rozmów. A następnie rozważ alternatywne podejście.

Możesz je poznać podczas programu „Storytelling for Leaders”.

#storytelling #komunikacja #strategia #przywództwo

50 wyświetleń0 komentarzy