Dariusz Dobrzyniecki
Chcesz sprawić, by odbiorcy Twoich komunikatów pozostali sceptyczni i niezaangażowani oraz by błyska

Gdy komunikujesz strategię firmy lub departamentu, kolejną zmianę, tudzież przekazujesz inną ważną informację możesz sprawić, stosując się do poniższego schematu, że ludzie będą krytyczni i sceptyczni wobec Ciebie i Twojego pomysłu, a przede wszystkim szybko o nim zapomną i będą działać tak jak dotychczas.
Jeśli chcesz takiego właśnie efektu to zastosuj poniższy proces:
Przygotuj prezentację opisującą konkretnie CO i JAK ma być zrobione.
Przygotuj mocne dane uzasadniające projekt - wykresy i dane liczbowe będą bardzo skuteczne w realizacji Twojego zamierzenia - opowieści o emocjach zostaw na urodziny u cioci lub babci.
Zadbaj o obrazy - zleć zewnętrznej agencji przygotowanie ładnego opakowania Twojego PowerPoint’a.
Rozpocznij swoje wystąpienie bez zbędnych ceregieli - przedstaw się i powiedz jaką pełnisz funkcję - aby Ci, którzy nie wiedzą, dowiedzieli się, a pozostali przypomnieli sobie z kim mają do czynienia. Przedstaw swoją ścieżkę kariery i kluczowe osiągnięcia.
Używaj mądrze brzmiących i trudnych do zrozumienia sformułowań - im mniej zrozumiałych tym lepiej. Niech Twoje wystąpienie sprawia wrażenie takiego, nad którym pracował sztab tęgich umysłów z armią najdroższych doradców.
Nie daj ludziom zasnąć - to ma być show - używaj teatralnych gestów i pracuj z głosem tak, aby kluczowe momenty dzwoniły ludziom w uszach, jak echo, przez kilka godzin po zakończeniu.
Nie wspominaj o wcześniejszych trudności czy co gorsza porażkach - nie możesz sam siać defetyzmu i podważać swojego autorytetu. Ignoruj je! A, gdy ludzie będą się o nie pytali, zmień temat.
Na koniec wręcz solidne case study, które udowodni, że podobny projekt odniósł sukces gdzie indziej. Ale nich to będzie na tyle opasłe, aby nikt nie był w stanie przebrnąć do końca.
Zero pytań - mogą Cię zapędzić w kozi róg - lepiej pokaż kto tu rządzi - powiedz, że tak ma być i koniec.
W zamian za to pokaż jak skrupulatnie będziesz kontrolował postępy i jakie kary przewidujesz za niesubordynację.
Gdy rozmawiam z uczestnikami korporacyjnych konferencji o ich doświadczeniach, reakcjach i refleksjach, to pojawia mi się przed oczami smutny obraz człowieka uwięzionego w zamkniętym pomieszczeniu, zmuszonego do siedzenia i obserwowania ludzi, którzy się pojawiają przed jego oczami, którzy coś mówią, tyle, że trudno ich zrozumieć i zapamiętać na dłużej, niż kilka chwil, człowieka znudzonego i w konsekwencji apatycznego, czekającego na to, aż to się w końcu skończy. Ten obraz coś mi przypomina...
A Tobie z czym się kojarzy?
Wiec zastanów się czy naprawdę chcesz osiągnąć taki efekt przemawiając na konferencji lub prezentacji, robiąc zebranie zespołu lub po prostu rozmawiając z pracownikami, szefem, kolegami, partnerami biznesowymi? Jeśli nie, to zastanów się, które z w/w elementów pojawiają się podczas prowadzonych przez Ciebie spotkań, prezentacji lub nieformalnych rozmów. A następnie rozważ alternatywne podejście.
Możesz je poznać podczas programu „Storytelling for Leaders”.