• Dariusz Dobrzyniecki

Ze storytellingu może, a wręcz powinien korzystać każdy menadżer


Dokładnie tydzień temu, 22 listopada, w wygodnej sali Digital Knowledge Village, spotkałem się z grupą 6 menadżerów na kolejnym szkoleniu "Storytelling for Leaders". Przez cały dzień intensywnie ćwiczyliśmy zastosowanie struktur, służących do konstruowania przekazów zwiększających zrozumienie, siłę oddziaływania i skuteczność zapamiętania - czyli storytelling w czystej formie.

Uczestnikami byli sami doświadczeni menadżerowie - Agata, Aneta, Bartek, Kasia, Paweł i Wojtek - ludzie ze sprzedaży, marketingu, HR'u, operacji, ludzie z biznesu, instytucji publicznych i społecznych. Wszyscy mieli na swoim koncie setki spotkań indywidualnych i grupowych ze swoimi zespołami a niejednokrotnie również pokaźną liczbę wystąpień przed większą publiczności. A mimo wszystko zdecydowali się zainwestować swój czas i pieniądze w udział w tym szkoleniu.

Być może zastanawiasz się dlaczego? Są osoby, które myślą, że storytelling to chwilowa moda. Ciekawe jest to, że raczej technologiczne nowinki powinniśmy traktować jako mody, szybciej lub później przechodzące do lamusa. Warto sobie uświadomić, że umiejętność korzystania z narracji była, jest i będzie podstawowym narzędziem komunikowania się gatunku homo sapiens. Tyle, że przez całe lata skutecznie ignorowaliśmy ten fakt, zachwyceni możliwościami tworzenia slajdów i wyświetlania ich przy każdej możliwej okazji. Po latach zaczęliśmy w końcu dostrzegać nieskuteczność takiego podejścia. Każdy z nas był uczestnikiem wielu spotkań, podczas których pokazywano rzetelnie przygotowane prezentacje a których przekazu nie rozumieliśmy, nie był on dla nas ciekawy a czas życia komunikatu w naszej pamięci był krótszy, niż sam proces nadawania. Całe szczęście pojawili się ludzie, którzy zaczęli szukać inspiracji na temat tego jak komunikują się Ci, którzy są w stanie nas zainteresować, zaangażować, być może poruszyć, których wystąpienia zapamiętujemy na długo i przekazujemy je dalej innym osobom.

Oczywiście każdy z nas jest wyposażony w umiejętność opowiadania. Jednak świadome i efektywne korzystanie ze storytellingu w codziennej pracy menadżera nie jest czymś co wysysamy z mlekiem matki. Warto się tego nauczyć. Jeśli też chcesz zacząć korzystać z mocy storytellingu, wybierz termin i zapisz się już dziś: najbliższe terminy szkolenia "Storytelling for Leaders"

Poniżej krótka fotorelacja:

#storytelling #przywództwo #leadership #komunikacja #HR #sales #salesmanagement #marketing #communication

50 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie